woensdag 4 juli 2012

Oogjes open

Bericht van de cattery gehad over de nieuwe poes


Vandaag een berichtje gekregen dat de oogjes van de mogelijke nieuwe aanwinst open gaan.
Zodra er foto's komen ga ik de fokker vragen of ze hier ook mogen worden geplaatst. Oooh, kan niet wachten, 13 weken is zooo lang. Maar dan heeft ze wel heel veel van haar moeder kunnen leren.
Dat mensen soms katten van 6 of 8 weken meegeven is so not done. Een echte kattenliefhebber weet beter.


Naam verzinnen............


Ben al druk doende om een naam te verzinnen. Wordt in ieder geval een Engelse naam, past mooi bij het ras! Al een paar opties maar moet ook nog even horen wat de cattery als naam meegeeft. En probeer ook een naam te vinden die goed en duidelijk klinkt. Met goede duidelijke klinkers in de naam, dat is handig en daar reageert een kat ook goed op in een groep.


"vakliteratuur" oftewel veel lezen om mijn kennis te vergroten

Via marktplaats kon ik aan een boek komen dat de fokster mij had geadviseerd. Het heet " Katten " en is een zeer uitgebreid boek met goede uitleg over bijvoorbeeld de soorten vachten, ogen etc.
Voor dat je dat onder de knie hebt, ben je wel jaren verder.












Dit boek van Esther Verhoef heb ik al eerder aangeschaft. Naast romans en thrillers schrijft ze dus ook dierenboeken. Bijzonder is dat ze met haar man samen ook thrillers schrijft, grappig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten